سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم از خدا بترسید که چه بسیار آرزومند که به آرزوى خود نرسید ، و سازنده‏اى که در ساخته خویش نیارمید ، و گردآورنده‏اى که به زودى گردآورده‏ها را رها خواهد کرد و بود که آن را از راه ناروا فراهم آورد ، و حقى که به مستحقش نرساند ، از حرام به دست آورد و گناهش بر گردنش ماند . با گرانى بار بزه ، باز گردید ، و با پشیمانى و دریغ نزد پروردگار خود رسید . « این جهان و آن جهان زیانبار ، و این است زیان آشکار . » [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط کمیل در 87/5/4:: 2:18 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

 

پیمان امام عادلان با عالمان : با ظلم درافتید!

ماجرای پالیزدار ، دستگیرهای مکرر طلبه عدالتخواه سیرجانی ، برخورد فیزیکی عوامل حراست دادسرای ویژه روحانیت با دانشجویان متحصن و ... دست به دست هم داده تا ماجرای مطالبه عدالت وارد مرحله جدیدی بشه.

اگر بخواهیم بدبینانه نگاه کنیم ، نتیجه این می شه که مسئولین مملکت و در راس اونها قوه قضائیه تحمل دیدن و شنیدن کوچکترین فریاد عدالتخواهانه ای رو ندارند (حالا به هر دلیلی ، که وجود فساد در خود مسئولین یکی از دلایله ) و اگر خوشبینانه قضاوت کنیم می تونیم همه اینها  رو نشانه ای برای جدی شدن موضوع مطالبه عدالت بدونیم.

نظر من هم که این وسط مشخصه. من کلاً آدم بدبینی هستم!

متن گفتگوی مجله راه با طلبه عدالتخواه سیرجانی قبل از دستگیری اخیر را ببینید:

 

ریشه ی بی عدالتی، کوتاهی خواص است
 
امر به معروف، مطالبه عدالت، رسالت خواص و زمین خواری های سیرجان در گفت و گو با طلبه عدالتخواه سیرجانی، حجت الاسلام جهانشاهی
مجله راه، شماره دوم
 
(آخرین اخبار از جهانشاهی را در این لینک بخوانید)

 

 

اشاره: البته می شود درباره عدالت با آکادمیسین ها وارد بحث شد و مبانی نظری و مباحث تئوریک را لابه لای کاغذها و کتاب ها و همایش ها دنبال کرد که پیش از این در شماره های متعددی به آن هم پرداخته ایم.

اما معرفت هایی هم هست که از قرار معلوم خاص اهل عمل است.

حجت الاسلام جهان شاهی نکات تئوریک مهمی را پیرامون عدالت در جمهوری اسلامی در این گفتگو باز گفته است.

لینک گفتگو به خاطر عدم امکان درج کل مصاحبه به دلیل مشکلات پارسی بلاگ!


کلمات کلیدی : اسلام و تجدد

درباره
صفحات دیگر
تبلیغات در سایت