سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند خردمند را براى ما بستاى فرمود : ] خردمند آن بود که هر چیزى را به جاى خود نهد . [ پس او را گفتند نادان را براى ما وصف کن ، گفت : ] وصف کردم . معنى آن این است که نادان آن بود که هر چیز را بدانجا که باید ننهد ، پس گویى ترک وصف ، او را وصف کردن است چه رفتارش مخالف خردمند بودن است . ] [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط کمیل در 92/8/17:: 11:5 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم

خدا رو شکر با همه بدی و پلیدی، اما امسال محرم رو یه جور دیگه میگذرونم.
حاج آقا پناهیان اگر چه از همون ابتدای شهرتش سالهای 76 و 77جزء سخنرانان مورد علاقه من بوده اما چند سالیه که بیاناتش و سخنانش جور دیگه ای شد برای من و همیشه نکته های تازه، بدیع،هیجان انگیز،عمیق، متفکرانه،جالب و جذاب و همه اینها رو باهم داشته واقعا برام.
هم موضوعات کاملا سیاسی و تحلیلهای سیاسیش و هم موضوعاتی که مربوط به دینداری در دنیای امروزه.
یادمه سال 80 و 81 سخنرانیهای محرمش توی دانشگاه تهران چقدر برای دوستانم که شرکت کرده بودند جذاب و دلنشین بوده و عمیق البته. من البته هیچوقت اونها رو نشنیدم. تا اینکه به لطف دنیای مجازی و دسترسی راحت به صوت سخنرانی های محرم سال گذشته توی دانشگاه امام صادق، از طریق سایت هیئت میثاق، واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.
امسال اما قصد جدی نداشتم برای حضور توی هیئت و دلخوش به دانلود سخنرانی از سایت بودم. اما نمیدونم چطوری شد شب دوم محرم رفتیم مسجد دانشگاه امام صادق. البته شلوغی بیش از حد همت و مدرس و چمران نذاشت به موقع برسیم و وقتی رسیدیم سخنرانی تموم شده بود اما هیئت دانشگاه، هم برای من و هم برای خانواده دلچسب بود الحمد لله.
و صد البته موضوع سخنرانی به مراتب دلچسب تر و مهم تر. شب اول و دوم رو از سایت گرفتم و گوش دادم و شب سوم رو هم که خودم حضور داشتم. موضوع هم "تعیین کننده ترین عامل در مقدرات انسان". این موضوع از دو جهت برام جالبه و مهم. یکیش به خاطر درگیری فکری خودم با این مسئله و دومیش به خاطر نحوه بیان و ورود حاج آقا به این مسئله است.
به دوستان پیشنهاد میکنم دو فیلم "The Truman Show " و فیلم "The Adjustment Bureau" رو هم ببینند. خود ایشون هم به فیلم اولی توی سخنرانی شب سوم اشاره کرده.
من این شبها روی ابرها پرواز میکنم.
خدایا دست ما رو بگیر ای معبود بی همتا و ای قادر توانا!


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
تبلیغات در سایت