سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که طمع را شعار خود گرداند خود را خرد نمایاند ، و آن که راز سختى خویش بر هر کس گشود ، خویشتن را خوار نمود . و آن که زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها بینداخت . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط کمیل در 89/5/28:: 1:4 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

خواستم بگم برنامه «راز» رو از دست ندید. تو رو خدا این سریال های مخ تعطیل کن تلویزیون رو نبینین که خیر دنیا و آخرت در دوری از اینهاست!

برنامه «راز» اولاً به خاطر کارگردانی و اجرای نادر طالب زاده و ثانیاً به خاطر موضوعاتش دیدنیه.خلاصه شبهای ماه مبارک، حول و حوش ساعت 11 و خورده ای شبکه چهار رو از دست ندید.

خنجر و شقایقدو قسمتی که راجع به جنگ بوسنی بود با حضور سردار قاسمی دلنشین بود. والا تعجب نداره از این همه پیامکی که میزنن و اظهار بی اطلاعی میکنن از چنین ماجرایی و یا از مستند«خنجر و شقایق»ی که با صدای آوینی ساخته شده... این ها همه از ثمرات مدیریت رسانه ای و اهتمام متولیان فرهنگی به زدودن یاد و خاطره نبرد جهانی حق و باطله.

بگذریم. فقط این رو بگم اگه کسی تا حالا این مستند «خنجر و شقایق» رو ندیده و طالبه میتونه از موسسه آرمان و از طریق این لینک اون رو تهیه کنه.

--------

پی نوشت:

- «من همه چیز این سریال را مدیون شهید آوینی می‌دانم، البته هنوز هم حال و هوای «خنجر و شقایق» هست و شاید پرشورتر شده باشد.شهید آوینی زمانی به رئیس صداوسیمای آن وقت گفت: شما تلویزیون را تبدیل به بوق مفلوک کرده‌اید و فکر می‌کنم هنوز این بوق وجود دارد. چه‌طور می‌توان هرشب یک ساعت در مورد مار و ملخ برنامه دید، اما نمی‌توان در مورد آمریکا که مرکز توطئه علیه ماست، 20 دقیقه مستند دید؟»         نادر طالب زاده


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط کمیل در 89/5/22:: 1:14 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم

یا مولایَ! یا صاحب الزمانِ!

صلوات الله علیکَ و علی آلِ بَیتِکَ.

هذا یومُ الجُمُعةِ و هوَ یومکَ المُتَوَقعُ فیهِ ظُهُورُک!

وَ الفَرَجُ فیهِ المُومنینَ علی یَدَیکَ!

(بخشی از زیارت حضرت ولیعصر در روز جمعه)


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط کمیل در 89/5/21:: 7:11 صبح
بسم الله الرحمن الرحیم

 

دیشب فیلم "Christmas Carol"، «سرود کریسمس» یا همون «اسکروچ» رو دیدم. البته همون اوایل اومدن فیلم تهیه ش کردم منتها تا همین دیشب حس و حال دیدنش رو پیدا نکرده بودم.سرود گریسمس

دوستان حتماً میدونن که راجع به چه فیلمی صحبت می کنم (فیلمی به کارگردانی رابرت زمه کیس) و حتماً هم کارتون معروف «اسکروچ» والت دیزنی رو که مال خیلی سالها پیشه دیدن و میدونن که جفت این انیمیشن ها اقتباسی است از داستانی با همین نام اثر چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی.

جدا از تکنیک اثر (انیمیشن سه بعدی) که همیشه برام جذابیت داشته و داره، اون چیزی که جالبه  داستان و فضای فیلمه که با دیدنش به چیزی جز مرگ و حساب پس از این دنیا و جزای اعمال نمیشه فکر کرد. و اینکه ما آدمها چقدر به این دنیا و ظاهری که توش زندگی میکنیم و زندگی اینجایی عادت کردیم و واقعیتهایی رو که در پس همین عادات نهفته است نمی بینیم.

البته فکر نکنم کسی با دیدن شخصیت اسکروچ با اون قیافش و اساس فیلم که کلاً بر نمایش واقعیت سیاه اسکروچ که نماد خساست و دنیا پرستی و منفعت طلبیه به این فکر بیفته که پول جمع کردن و ثروت روی ثروت گذاشتن هم چیز خوبیه!

القصه خواستم از این بنویسم که چرا ما چنین فیلم یا انیمیشنی نمی سازیم و نساخته ایم، ولی دیدم این حرف هم ممکنه شبیه به تمام حرفهایی باشه که خیلی ها از سر خود کم بینی و «مرغ همسایه غاز» بینی می زنند و در حسرت چیزهایی هستند که آنطرفی ها دارند و به گمانشان ما نداریم، ولی بعد دیدم همینکه «کمتر» فیلمسازی در این ملک جرات یا رغبت می کند چنین مضامینی را در فیلمهایش بگنجاند نشان از همان خودکم بینی و خودباختگی است، چه آنکه آنطرفی ها خیلی بیشتر از ما در فیلمها و انیمیشنهاشان روی عقاید و باورهای نداشته شان پافشاری می کنند و این نشان از برتری بینی آنها و کمتربینی ما دارد که گویا خجالتمان می آید از عقایدمان حرف بزنیم...

و باز خواستم از تزریق مفاهیم دینی در سینما بنویسم ولی یادم آمد من خودم اساساً با این مسئله مشکل دارم، چه اینکه معارف دینی و چیزی از جنس صنعت سینما را دو هویت جدا می بینم که هیچ صنمی با یکدیگر ندارند و اگر کسی به دنبال فهم دینی باشد همین حرفها را باید از نفس عالمان ربانی بشنود و نه از فیلم و سینما که غایتی جز سرگرمی ندارد، ولی بعد به ذهنم آمد که ای بابا وقتی تو که این همه داعیه داری فرصت یا بهتر حوصله ات نمی شود به محضر عالمان اهل عمل و صاحب نفس بروی، چطور از خیل نوجوان و جوان و دختر و پسر این مرز و بوم انتظار چنین کاری داری و حداقلش نباید این را از خودت و آنها دریغ کنی که در فیلم و سریالشان کمی هم از خدا و پیغمبر و معاد و آخرت حرف زده شود که این بهتر است از روابط تین ایجری و عاشق شدن یک نگاهی و دعوای همیشگی خانوداگی و قتل و آدمکشی و خونخواری و ... که در تمام فیلمها و سریالهای داخلی و خارجی موج می زند.

در هر صورت خواستم بگم که این فیلم بدجوری منو یاد اون دنیا و حساب و کتاب و  عذاب قبر و .. انداخت، اگه شما هم می خواین همچین تجربه ای داشته باشین ببینینش، همین!

 


کلمات کلیدی :

درباره
صفحات دیگر
تبلیغات در سایت