سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در گشاده رویی برای جز نزدیکانش زیاده روی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]


ارسال شده توسط کمیل در 85/11/26:: 1:29 صبح

 

بسم الله الرحمن الرحیم

باز هم بی عدالتی!

مسئولین قوه قضائیه و نیروی انتظامی!

لطفاً آدم شوید و بترسید از روزی که داد مظلومان دودمان تان را به باد دهد!

« ... و ما اخذ الله علی العلماء ان لا یقارّوا علی کظّه ظالم و لا سغب مظلوم ... »

( و خداوند از علما عهد گرفته است که در مقابل سیری ظالمان و گرسنه ماندن مظلومان قرار و سکون نداشته باشند و ساکت ننشینند . )
 

 

حجت الاسلام جهانشاهی، روحانی سیرجانی، به دلیل اعتراض به زمین خواری در سیرجان به حبس محکوم شد.

جهانشاهی که امام جماعت یکی از مساجد سیرجان است، نزد تمامی مردم این شهر به خلوص و دلسوزی مشهور بوده و تمام دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی نتوانسته اند اتهام دیگری جز لفظ "تند بودن" به عملکرد و سابقه پاک و شفاف او وارد کنند. وی مدتهاست با دغدغه های عدالتخواهانه به فعالیتهای فرهنگی و سیاسی مردمی در سیرجان می پردازد و اخیراً حرکتهایی برای مقابله با زمین خواران سیرجان آغاز کرده است. وی پس از جمع آوری طومار مردمی و انتشار سلسله نشریات و بیانیه های فریاد عدالت در اعتراض به این پدیده شوم اقتصادی، با حکم دادگاه ویژه روحانیت به سه ماه و یک روز زندان محکوم می شود .

شاکی وی دو ارگان هستند. یکی سازمان مسکن و شهرسازی سیرجان که ادعا کرده جهانشاهی با وعده ی دادن مسکن به مردم از آن ها امضا گرفته و برای اثبات این تهمت به مصاحبه با چند فرد عامی که با این تصور طومار مردمی را امضا کرده بودند استناد می کند. و دیگری نیروی انتظامی که جهانشاهی را متهم به تشویش افکار عمومی متهم کرده چرا که جهانشاهی در بیانیه ای نسبت به بازداشت دوماهه ی یکی از جانبازان ۶۰ درصدی سیرجانی اعتراض کرده بوده. آن جانباز نیز در اعتراض به زمین خواری ها با رییس نیروی انتظامی سیرجان درگیری لفظی پیدا کرده بوده و چون به سبب آسیب های وارده بر وی از زمان جنگ کسی حق زندانی کردنش را نداشته، دو ماه بازداشت (نه حبس!!) شده بوده.

امام جمعه سیرجان نیز که قصد داشته از طریق دو ارگان دولتی یعنی ... و ... به حمایت از جهانشاهی بپردازد، در این هدف خود ناکام شده چرا که دو ارگان مزبور خود در زمین خواری ها دست داشته اند!

گفتنی است زمین خواری در سیرجان یکی از آشکارترین و شناخته شده ترین پدیده هاست که می توانید اخبار و مقالاتی در این زمینه را در اینجا و اینجا و اینجا ببینید.

میزان حبس تعیین شده برای حجت الاسلام جهانشاهی سه ماه و اندی است که تعمداً بیش از سه ماه تعیین شده تا قابل خریدن نباشد.

ضمناً بیانیه مشترکی توسط دانشجویان و طلاب عدالتخواه صادر شده که با سانسور رسانه ها مواجه شده است.

 

 


کلمات کلیدی : عدالتخواهی

درباره
صفحات دیگر
تبلیغات در سایت